loading...
پروانه عشق
behzad بازدید : 42 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)


تصویر زیر از یک گونه نادر از پرنده های شکاری موسوم به قرقی در روستای اتو می باشد که توسط اقای نبی الله طالبی با دروبین شکار شده است این نوع پرندگان شکاری مورد توجه شیوخ متمول عرب می باشد که با قیمت های بالا شکار می شوند

قرقی:

قرقی از پرندگان شکاری کوچک به شمار می رود . این پرنده فقط در نقاط معتدل دیده می شود . و عموما یک پرنده مقیم به شمار میرود ولی پرندگان نواحی سردسیر زمستان ها را به مناطق گرمتر مهاجرت می کنند. قرقی ها بسیار سریع پرواز می کنند و پرندگان کوچک را با پرواز در بالای سرشان و شیرجه بر روی انان شکار می کنند .

دانلود فیلم با لینک مستقیم

                                           عکس از نبی الله طالبی

پرنده ی نر حدود 30 سانتی متر طول دارد  که حدود 7 سانتی متر از پرنده ی ماده کوچکتر است . بخش فوقانی بالها وقسمت پشت پرنده ماده به رنگ خاکستری و در پرنده نر رنگ این قسمت های قهوه ایی متمایل به خاکستری است . عموما در پشت گردن پرنده ی نر یک لکه ی سفید رنگ دیده می شود و بخش شکمی /ان متمایل به قهوه ایی است.

دانلود فیلم با لینک مستقیم


غذای اصلی قرقی ها را خرگوش های کوچک و موش و پرندگان کوچک تشکیل می دهد. در نواحی کم درخت قرقی در نزدیکی سطح زمین پرواز کرده و پس از یافتن شکار ، به طور ناگهانی به آن حمله میبرند . از طرفی که پرنده ماده بزرگتر است پس می تواند پرندگان بزرگتری را شکار کند . قرقی ها معمولا شکار خود را بالای درخت برده و قبل از خوردن پرهای آن را جدا می کنند. آنها نیز می توانند شکار های هم وزن خود را شکار کنند.

قرقی ها پرندگان منزوی هستند و فقط در فصل تولید مثل گرد هم می آیند . پرنده ی ماده لانه سازی می کندو برای این کار از شاخه های خشک یا تازه استفاده می شود. معمولا هر ساله یک لانه جدید ساخته می شود . پرنده ی ماه حدود سه یا هفت تخم می گذارد که اغلب میانگین آن 4 الی 5 تخم است . تخم قرقی ها به رنگ سفید با رگه های قهوه ایی رنگ است  . پرنده ی ماده حدود 35 تا 42 روز بر روی تخم ها می خوابد پس از اینکه جوجه ها از تخم بیرون آمدند والدین به مدت سه یا چهار هفته آنها را تغذیه می کنن . پس از این مدت جوجه ها لانه را ترک می کنن. در ایران این پرندگان نیمه مهاجر و فراوان هستند.

                                                              عکس از نبی الله طالبی اتویی


behzad بازدید : 14 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)

اگر که ندانی به سوی کدامین بندر روانی ، هر بادی برای تو ، باد موافق خواهد بود .


behzad بازدید : 11 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)
شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می دهد تغییر رفتارهای مرتبط با سلامت مردم می تواند تأثیر زیادی بر برخی از مهمترین علل مرگ و میر و ابتلا داشته باشد. رفتار نقش مهمی در سلامت مردم دارد (برای مثال، سیگار کشیدن، رژیم غذایی نامناسب، نداشتن تحرک جسمانی و فعالیت جنسی پرخطر می تواند عامل بسیاری از بیماری ها باشد). علاوه بر این، شواهد نشان می دهد که الگوهای مختلف رفتار، عمیقاً در شرایط مادی و اجتماعی مردم نهادینه شده و به زمینه  فرهنگی آنها بستگی دارد.

در حال حاضر مداخلات تغییر رفتار دارای پتانسیل زیادی برای تغییر الگوی فعلی بیماری ها دارند، درحالی که تغییر استعداد ژنتیکی برای بیماری ها دشوار است و همچنین شرایط اجتماعی نیز حداقل در کوتاه مدت یا میان مدت به دشواری تغییر می یابد. در مقایسه، رفتار مردم به طور فردی و یا جمعی ممکن است آسان تر تغییر کند. با این حال، همیشه بسیاری از تلاش ها برای انجام این کار ناموفق بوده، یا فقط تا حدی موفقیت آمیز بوده اند. در بسیاری موارد علت این بوده است که در این مداخلات از نظریه ها و اصول برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی موفق استفاده نشده است. در حال حاضر، هیچ رویکرد استراتژیکی به تغییر رفتار در برنامه های بهداشتی بخش های مختلف وجود ندارد، و بسیاری مدل ها، روش ها و نظریه های مختلف به طور ناهماهنگ مورد استفاده قرار می گیرند .

شناسایی رویکردها، روش ها و استراتژی های موثر که جامعه را به عنوان یک کل در نظر بگیرد، دست اندرکاران سلامت عمومی، داوطلبان و محققان را قادر خواهد ساخت تا به طور موثر تری عمل کنند و از طریق منابع در دسترس به نتایج بهتری دست یابند.



behzad بازدید : 34 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

همیشه بهت میگفتم دلم میخواد خوشحالت کنم ،

چه کنم که حالا دلیل خوشحالیت…

نبودنه منه!!!

 

 

 


behzad بازدید : 9 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)

ای کسانی که هنگام ورود پدرشان به اتاق بلافاصله صفحه فیسبوغ را بسته،
سپس ساعتها به عکس بک گراند دسکتاپ خیره می شوید،
بدانید که موقع گرفتن پول تو جیبی هم،
پدرتان کنترل را به دست گرفته و به صفحه تلویزیون خیره خواهد شد


behzad بازدید : 16 پنجشنبه 18 مهر 1392 نظرات (0)
کله صبح مارو بیخواب کرده از  6 بیدار شده کلی جایزه براش اورده فرشته مهربون من غرق خواب یهو صدام زده...مامانی این مال کیه؟من هاج و واج بیدار شدم..نیگاش کردم...کدوم؟این؟یه دکمه کوچولو تزیینی هم دستش..مال من مامان ولم کن.زیاد حرف نزن.ااامامانییی  نگو ولم کن نگو حرف نزن..بگو عسلم عشقم..گلم....یه عروسک کوچولو دادم دستش چند وقت ندیدتش بهش میگم..بیا بگیرش..راه افتاده دنبالم.میگه مامانی مامانی مامانی؟میگم بللللله؟میگه پس باباش کو؟میگمش باباش؟میگه اره باباش.. داره همش گریه میکنه میگه من بابامو میخوام...بابامو میخوام...میگم بابا نداره مامانی باید واسش بابا بخریم..اما بعدا...میگه ببینش..همش گریه میکنه..باباشو میخواد خب..میگم بهش بگو بابا نداریم الان..میگرده ساراشو میاره میگه این بابای اینه..بابا داره حالا دیگه گریه نمیکنه....میگمش مامانی تولدته ها یادته پارسال کلی بادکنک وصل کردیم..جشن گرفتیم...تولد گرفتیم..یه عالمه مهمون داشتیم یهو میپره وسط حرفم میگه...تبلدم..تو مهد کودکه..نه اینجا..اینجا دوس ندارم..خونه دوس ندارم..میگمش خب تو خونه  نی نای نای میکنیم..میگه خب تو مد کودکم نای نای میکنیم...


تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 148
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 36
  • بازدید ماه : 47
  • بازدید سال : 386
  • بازدید کلی : 5,404