loading...
پروانه عشق

22

behzad بازدید : 18 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)

عاقبت در قفل بوسه اي شكست و

به دري بسته خو كرد

كليدي كه در آخرين لحظه

به سمتي ديگر چرخيد و عاشق شد.

 

شاعر:فرشيد جوانبخش


behzad بازدید : 67 یکشنبه 28 مهر 1392 نظرات (0)

 


  • عنوان: ای کاش گل سرخ نبود
  • نویسنده: منیژه آرمین
  • انتشارات: سوره مهر


 


کسی ندیده است که از منیژه آرمین به عنوان شاعر نام برده باشند؛ اما رمان «ای کاش گل سرخ نبود» یک شعر بلند تغزلی است.
نام رمان از ترانه‌ای ترکی و قدیمی گرفته شده است که در آن گفته می شود «ای کاش گل سرخ نبود» / زرد و پژمرده هم نمی شد/ ای کاش این جدایی و مرگ/ هیچ کدامشان نبودند».
کتاب «ای کاش گل سرخ نبود»، رمان واقع گرای اجتماعی سیاسی است که در آن به مسائلی که در سال‌های اقتدار رضاخانی و سپس محمدرضا پهلوی رخ داده است، اشاره می‌شود.
این رمان در آغاز، مخاطب را با خود به آسایشگاه زنان سالمندان می‌برد که مرگ را انتظار می‌کشند. در میان آنها اما «گللر» نمی خواهد بمیرد و انبوهی خاطره از گذشته‌هایی خاک گرفته دارد که در نظر دیگران وهمی خیال می‌آید. با این همه نویسنده‌ای از راه می‌رسد و با او همسفر می‌شود تا بروند به دورهای دور.
حالا «گللر» از دلدادگی‌اش می‌گوید به مهدی، پسر نظامی سید میرزا مهاجر. خانواده و خاصه پدرش مخالف این وصلت هستند، اما گللر نفرین پدر را به جان می‌خرد و با مهدی می‌رود....

خلاصه بیشتر در ادامه ی مطلب


behzad بازدید : 17 یکشنبه 28 مهر 1392 نظرات (0)
به اطلاع عموم شهر اندیشه فاز1 میرساند که مراسم میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در روز 25/06/1392 برگزار میگردد. مکان:شهرک مریم خیابان غدیر پلاک 25 منزل برادر آهنگ بعد از نماز مغرب و عشاء


behzad بازدید : 10 یکشنبه 28 مهر 1392 نظرات (0)

   

ســـلام عليكــم

با احترام با توجه به تغییرات کتب درسی وبالاخص درس ریاضی دوره متوسطه اول (پایه هفتم)جلسه ای درروز سه شنبه مورخ 30/۷/92 راس ساعت 30/8 درسالن جلسات گروههای آموزشی این اداره واقع در خیابان فرهنگیان جنب دبیرستان نمونه دولتی زینبیه منعقد خواهد شد لذا حضور کلیه دبیران درس ریاضی الزامی بوده و عدم حضور غیبت محسوب می گردد .


behzad بازدید : 6 یکشنبه 28 مهر 1392 نظرات (0)
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

هعی فلانی گفته بودم من آدم حسودیم ؟ آره گفته بودم ، مطمینم نه یه بار شایدم هزار بار گفتم که آدم حسودیم ،  تو هم شنیده و دیده بودی که حسودم ؟ مگه نه ؟ بگو که می دونستی من آدم حسودیم ؟ فک نکنی من از این دخترایی هستم که نسبت به چیزای الکی حسادت می کنم ها ؟ مثلا از اینکه دختر همسایه واحد چندمی مامانش برای تولد 25 سالگی یه 206 گوجه ای خوشگل خریده باشه حسودی کنم ؟ یا مثلا به  دختر خاله خانوم که فلان تبلت رو از فلان پاساژ معروف خریده حسودی کنم نه فلانی  ؟ من فقط در مورد چیزای ناب حسودم ، برای حسای ناب حسودم ! هعی فلانی من دارم از دوست داشتن حرف می زنم ، از عشق نه ؟ فقط از دوست داشتن ، از دوست داشتن یه دوست ناب ! راستی بهت گفته بودم که کلی دوستت دارم ؟ نه نگفته بودم ؟ هعی فلانی می دونی چی شد امروز عصر ؟ می دونی چه طور گیج و منگ داشتم یه جمله رو می خوندم ؟ چند بار خوندن برای فهمیدن یه جمله خوبه ؟ هعی فلانی من آدم حسودیم !  من از ، از دست دادن آدما می ترسم ، از اینکه بهترین دوستمو از دست بدم می ترسم ، از اینکه تو رو کنار یکی دیگه ببینم می ترسم ، از اینکه تو رو به خوام با یکی دیگه تقسیم کنم می ترسم ! هعی فلانی من از این آدمای سفت و سخت این شهر می ترسم ، تو که می دونستی من با 99/99 درصد این آدما غریبه ام  ! که اگه تو بری من بین این آدما غریب تر می شم !  هعی فلانی باید یه قانون نانوشته باشه که آدما هیچ وقت نرن کاش قبل از رفتنت کل خیابونای این شهر رو می تونستم باهات پیاده گز کنم اینبار هیچی نمی گم حتی یه کلمه هم حرف نمی زنم فقط دلم می خواد اینبار خوب ببینمت قبل رفتنت !

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}


behzad بازدید : 7 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)
1-   آیا می دانید دارکوب ها قادراند20باردر ثانیه به تنه ی درخت ضربه بزنند.
2-   آیا می دانید تمامی موریانه ها قادراند 2 روز زیر آب بمانند.
3-   آیا می دانید فیلا ها قادر اند 60 لیتر آب و 250کیلو گرم یونجه مصرف نامیند.
4-   آیا می دانید قد فضا نوردان در فضا 5 تا7 سانتی متر بلند تر است.
5-   آیا می دانید ٪90 مار ها از پرتئین تشکیل یافته است.
6-   آیا می دانید اغلب مرغ ها دارای شش ردیف دندان میباشند.
7-   آیا می دانید جویدن هنگام خورد کردن پیاز مانع اشکریزی شما میشود.
8-   آیا می دانید شتر مرغ درسه دقیقه 95 لیتر اب مینوشئ.
9-   آیا می دانید بیشتر سردرد های معمولی از کم نوشیدن آب است.
10- آیا می دانید یک انسان ۸ ثانیه بعد از قطع گردن هنوز به هوش است.


behzad بازدید : 9 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)

باید منتظر حضور قالیباف و احمدی نژاد نیز در صحن شورای شهر دزفول نیز باشیم؟!

پایگاه خبری انصارحزب الله دزفول، بیش از یک ماه است که شورای شهر جدید کار خود را بصورت رسمی آغاز کرده است  ، البته آغاز کار شورای جدید با حاشیه هایی همراه بوده است ، یکی از کارهای جدی شورای شهر انتخاب شهردار است .

دزفول بعد از حضور "دوایی" شاهد تحولاتی در کارهای اجرایی شد و مردم نیز از عملکرد وی راضی بوده اند ولی اینها دلیل نمی شود تا شورا و شهرداری همچنان با "دوایی" بچرخد، بهرحال هرکس یک نکات منفی و یک پشت پرده هایی در عملکردش وجود دارد .هرچند بر این نکته باید اذعان داشت که هر تغییر دال بر ضعف و یا خلاف نیست ، بلکه تغییر به سبب تحول بیشتر و همراه بودن بهتر با تیم جدید است.

شورای شهر دزفول تصمیم بر این گرفته است تا گزینه های مختلف که دارای سوابق درخشان مدیریت هستند را بررسی نمایند و از بین گزینه های مختلف یکی را بر کرسی شهرداری دزفول بنشانند، برخی از اعضای شورا نیز اعتقاد دارند که مرغ یک پا دارد و یا دوایی و یا هیچ کس! که این قدری با منطق و فلسفه انتخابات شوراها و وظایف محوله بر دوش شورا همخوانی ندارد . پیشنهاد می شود که دوستان مخالف شهردار فعلی نیز در خصوص عملکرد "دوایی" قدری شفاف به بیان نکات خود در اذهان عمومی بپردازند .

به نظر می رسد که اعضای شورا جهت رفع هر گونه شبهه گزینه های مختلف را در دستور کار بررسی خود قرار داده اند اما این نکته نباید فراموش شود که طولانی شدن انتخاب شهردار و اعلام گزینه های مختلف که طبق بررسی ما همگی از توانایی بالایی برخوردارند قدری کار شورا را در انتخاب شهردار سخت خواهد کرد. هر روز در شهر می پیچد که "آقای فلان" قرار است به شورا برود و برنامه های خود را اعلام کند ! حال قرار است تا کی این پروسه ادامه پیدا کند؟! تا کنون آقایان: باب المراد، هلاکویی، دوایی، کرمی نژاد و تابش فر مطرح شده اند. ظریفی می گفت : احتمالا چند روز دیگر بگویند قالیباف و احمدی نژاد و کرباسچی نیز قراراست برنامه های خود جهت شهرداری دزفول  را ارائه دهند!

برخی ها در پی احساسی کردن موضوع هستند ، باید عرض کرد انتخاب شهردار وظیفه شورا است و مردم در انتخابات خرداد ماه اعضا را انتخاب نمودند؛ دیگر نصب بنر و کارهای غیره و غیر معمول زیبنده نیست . در تهران با آن بزرگی و مهمی یک هفته پروسه انتخاب شهردار طول کشید ،گروهی گفتند هاشمی و گروهی گفتند قالیباف . بعد از انتخاب قالیباف بعنوان شهردار تهران همه حرف و حدیثها به پایان رسید و امروز همه دارند با هم کار می کنند و اینقدر برخی حرکات که الان در دزفول هست در آنجا نبود.


تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 148
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 45
  • بازدید سال : 384
  • بازدید کلی : 5,402